Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne

Tworzymy warunki na rzecz rozwoju kompetencji psychologicznych i pedagogicznych nauczycieli polskich pracujących poza Polską.

Poprzez realizowane programy szkoleniowe i projekty wspieramy nie tylko edukację przedmiotową ale w szczególny sposób staramy się wzbogacić warsztat nauczyciela o propozycje dotyczące:

  1. Pomocy dzieciom i ich rodzinom w przechodzeniu trudnych symptomów emigracji,
  2. Budowania poczucia więzi w rodzinach i grupach rówieśniczych,
  3. Rozumienia i zaspakajania potrzeb dzieci i młodzieży
  4. Wspierania poczucia własnej wartości
  5. Przeciwdziałaniu wykluczeniu ze względu na narodowość, cenzus majątkowy – jak nie być „obcym” i radzić sobie z „szokiem” kulturowym
  6. Rozumienia różnic kulturowych i ich akceptacji
  7. Rozumienia i radzenia sobie ze zmianami wywołanymi migracją
  8. Stosowania pomocy w procesie integracji z krajem pobytu bez rezygnacji z wartości ojczystych – jak dać dzieciom „korzenie i skrzydła”
  9. Niwelowania różnić wynikających za zaburzeń, dysfunkcji rozwojowych i nabytych, takich jak dysleksja, zaburzenia zachowania czy też problemy z kształtowaniem prawidłowej wymowy.

Szczególnym naszym zadaniem jest promocja dwujęzyczności jako rozwojowego zasobu młodych ludzi, dającego przepustkę do życia i pracy w grupie współczesnych, nowoczesnych społeczności.

Uważamy, że dwujęzyczność to:

  • Większa konkurencyjność na rynku pracy
  • Wsparcie rozwoju wielorakich inteligencji młodego człowieka, większa „plastyczność” mózgu
  • Łatwiejszy dostęp do dóbr kultury
  • Łatwość w adaptacji do zmieniających się warunków pracy i życia
  • Profilaktyka chorób zwyrodnieniowych centralnego układu nerwowego

Dochodzenie do dwujęzyczności to trening zaradności i efektywności na całe życie.

Dodaj komentarz