Asystent dziecka wielokulturowego

Szanowni Państwo,

do Polski przyjeżdża coraz więcej dzieci cudzoziemskich, dzieci migrujących wraz ze swoimi rodzicami. Dzieci i młodzież mają różnorakie problemy, w tym:

– problemy adaptacyjne

– problemy szkolne, w tym problemy z rozumieniem języka.

Również rodziny takich dzieci zmagają się z problemami  ( re)adaptacji do pobytu w Polsce. W związku z tym one też muszą dostać wsparcie, bo wówczas lepiej będą pomagały dziecku. Wsparcie to powinno pomóc im w znormalizowaniu własnych trudnych doświadczeń na linii rodzice-dziecko. Chodzi o kwestionowanie autorytetu rodziców zarówno przez szkołę jak i przez dziecko, ponieważ rodzice „nie współpracują” ( bo wstydzą się słabej znajomości języka i obawiają się kontaktu z nauczycielem), a w oczach dziecka z tego samego powodu traca pozycje autorytetu, kogoś kto bezpiecznie pozwala im funkcjonować w nowym świecie.

Wiemy, że dziecko międzykulturowe potrzebuje w szkole wsparcia nauczyciela, dlatego przygotowaliśmy dla Państwa kurs:

ASYSTENT DZIECKA MIĘDZYKULTUROWEGO

PROGRAM KURSU

10.03.2022 – godz. 20:00 – 22:15 Moduł 1. Współczesne problemy  pedagogiki międzykulturowej w teorii i praktyce

17.03.2022 – godz. 20:00 – 21:30 Moduł 2. Praca z rodziną i gronem pedagogicznym

22.03.2022 – godz. 20:00 – 22:15 Moduł 3. Praca z dzieckiem powrotowym

24.03.2022 – godz. 20:00 – 22:15 Moduł 4. Dialog międzykulturowy

28.03.2022 – godz. 20:00 – 22:15 Moduł 5. Akceptacja i tolerancja

Moduł 6. (e-learningowy): Podstawy prawne przyjmowania dzieci do szkół.

Wykładowcy:

prof. Halina Grzymała – Moszczyńska – profesor psychologii na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie i w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Zawodowo zajmuje się powrotami oraz migracjami. Autor badań naukowych i projektów związanych z dziećmi powracającymi.

Barbara Chyłka , nauczyciel języka niemieckiego, historii i religii z zamiłowania i pasji. Ciągle szuka nowych pomysłów i rozwiązań edukacyjnych. Uwielbia narzędzia TIK, które staram się w miarę możliwości stosować w swojej pracy.

Małgorzata Czaicka – Moryń – filolog germańska i angielska. Przez wiele lat instruktorka harcerska. Organizatorka wielu projektów międzynarodowych, wymian młodzieżowych ( szkolnych i pozaszkolnych)oraz konferencji dla liderów organizacji młodzieżowych. Uczestniczka licznych konferencji i seminariów dla liderów organizacji pozarządowych oraz lektorów języków obcych.

Katarzyna Władyka – polonistka, glottodydaktyk, metodyk nauczania. Absolwentka polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego i Szkoły Dramy Stosowanej w Warszawie, redaktor naczelna magazynu edukacyjnego „Razem Młodzi Przyjaciele” wydawanego w Londynie. Członkini Stowarzyszenia National Drama (UK). Od ponad 10 lat uczy języka polskiego jako obcego i drugiego w Wielkiej Brytanii, gdzie prowadzi kursy przygotowujące do egzaminów certyfikatowych oraz GCSE i A level z języka polskiego. Prowadzi również warsztaty metodyczne dla nauczycieli z zakresu pedagogiki twórczości i dramy edukacyjnej.

Wiktoria Gołyńska – pedagog, właściciel „Antoszki” – Centrum Adaptacyjnego dla dzieci ukraińskich.

UCZESTNICY

Uczestnicy szkolenia otrzymują certyfikat udziału w kursie wydany przez Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli SWP, który jest akredytowaną niepubliczną placówką doskonalenia nauczycieli.

WEBINARIA  będą możliwe do odtworzenia do 01.05.2022. Dodatkowo do każdego modułu zostaną dostarczone materiały szkoleniowe (dostępne dożywotnio) i zadania dla uczestników (na platformie kursy.odnswp.pl) do samodzielnej pracy własnej. Nasi trenerzy będą odpowiadać na Państwa pytania przez cały okres trwania kursu.

OPŁATY

  • 400,00 zł dla osób, które uiszczą opłatę w całości
  • 350,00 zł dla osób, które uiszczą opłatę w całości przed 5 MARCA 2022
  • 250,00 zł dla osób, które wykupiły cykl webinarów “Uczeń migrujący

Dane do przelewu:

Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli Stowarzyszenia „Wspólnota Polska”
ul. Pieniężnego 6, 14-100 Ostróda
14 2490 0005 0000 4600 7271 8358