Szanowni Państwo,
serdecznie zapraszamy do udziału w e-learningowym kursie doskonalącym dla nauczycieli pt. „Między lękiem a ekranem – zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży w XXI wieku”, który odbędzie się w formule on-line.
Program szkolenia / Opis szkolenia:
Współczesna młodzież zmaga się z coraz większą liczbą wyzwań psychicznych – od presji szkolnej i problemów w relacjach, po zagrożenia płynące z niekontrolowanego korzystania z nowych technologii. Nasz kurs został stworzony z myślą o nauczycielach, którzy chcą skutecznie wspierać swoich uczniów w budowaniu dobrostanu psychicznego i odporności emocjonalnej.
Kurs składa się z 6 spotkań, prowadzonych przez specjalistów z zakresu psychologii, pedagogiki i profilaktyki zdrowia psychicznego. Każde spotkanie poświęcone będzie innemu aspektowi kondycji psychicznej dzieci i młodzieży – od lęków i autoagresji po cyberprzemoc i wpływ ekranów na rozwój psychiczny.
Tematy spotkań:
- Zdrowie psychiczne uczniów – kluczowe aspekty. Wsparcie dzieci i młodzieży w sytuacjach kryzysowych
- Autoagresja u dzieci
- Lęk, przemoc i cyberprzemoc
- Wpływ Internetu na umysł
- Budowanie odporności psychicznej – praktyczne wskazówki
- Promowanie zdrowia psychicznego w środowisku szkolnym
Dla kogo?
Kurs adresowany jest do wychowawców, pedagogów, psychologów szkolnych oraz wszystkich nauczycieli zainteresowanych wspieraniem zdrowia psychicznego uczniów. Uczestnicy otrzymają dostęp do materiałów szkoleniowych oraz nagrań (aktywnych do 30 dni od daty otrzymania). Po ukończeniu kursu każdy uczestnik otrzyma certyfikat ukończenia wraz z suplementem.
Dlaczego warto?
• Zdobędą Państwo aktualną wiedzę na temat najczęstszych problemów psychicznych wśród uczniów.
• Poznają Państwo skuteczne sposoby reagowania i udzielania wsparcia w sytuacjach kryzysowych.
• Otrzymają Państwo konkretne narzędzia i strategie do wykorzystania w pracy wychowawczej i profilaktycznej oraz E-BOOKA.
• Wzmocnią Państwo swoje kompetencje w zakresie promowania dobrostanu psychicznego w klasie i szkole.
Szkolenia poprowadzą:
dr Ewelina Policińska – historyk z miłości (doktor nauk humanistycznych w dyscyplinie historii), nauczyciel z wyboru, specjalista ds. bezpieczeństwa z pragmatyzmu. Uważna obserwatorka rzeczywistości, szczególnie w przestrzeni edukacyjnej i na polu wychowawczym. Nieustannie zainteresowana poszerzającymi się przestrzeniami funkcjonowania każdego z nas, co sprawia, że nieprzerwanie dopełnia swoje wiedzę, umiejętności i kompetencje. Praca z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi daje jej ogromną satysfakcję. Przede wszystkim zaś mama, starająca się towarzyszyć (i dotrzymać kroku) w poznawaniu świata.
Wioletta Handzelewicz – Założycielka Centrum, pedagog, certyfikowany specjalista psychoterapii uzależnień, profesjonalny trener Treningu Zastępowania Agresji. Od ponad 20 lat pracuje w obszarze pomocowym, angażując się w pracę z osobami uzależnionymi, współuzależnionymi, wspiera także szkoły oraz rodziców dostarczając wiedzy z zakresu profilaktyki i zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży. Pracuje w podejściu integracyjnym.
dr Elżbieta Zubrzycka – magister psychologii (specjalizacja: psychologia kliniczna); doktor nauk humanistycznych. Wykładała na Akademii Medycznej w Gdańsku, a następnie zajmowała się pracą terapeutyczną w Poradni Nerwic dla Dzieci w Gdańsku. Ukończyła dwuletnie studium psychoterapii oraz liczne szkolenia w zakresie technik terapeutycznych, takich jak: terapia rodzin w podejściu systemowym, prowadzenie grup Balinta, NLP, hipnoza. Równolegle wykładała w Instytucie Psychologii U.G. (psychologię rodziny, wychowawczą, rozwojową, techniki terapeutyczne, psychosomatykę). Prowadziła badania naukowe w ramach projektów międzyresortowych.
Barbara Chyłka – nauczyciel języka niemieckiego, historii i religii z zamiłowania i pasji. Ciągle szuka nowych pomysłów i rozwiązań edukacyjnych. Uwielbia narzędzia TIK, które stara się w miarę możliwości stosować w swojej pracy.
Sylwia Toporowska – trenerka z wieloletnim doświadczeniem szkoleniowym. Posiada międzynarodowy certyfikat Trenera Biznesu ACI. Ukończyła Szkołę Trenerek i Trenerów Antydyskryminacyjnych, jest też Certyfikowanym Praktykiem Treningu Zastępowania Agresji ART. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu: wykluczenia i przemocy w szkole, agresji elektronicznej, nauczania wspieranego technologiami informacyjnymi i komunikacyjnymi (TIK), różnic pokoleniowych – uczeń – nauczyciel, praw człowieka.
Koszt udziału w kursie wraz z certyfikatem i materiałami – 300 PLN.
Aby zapisać się na szkolenie, należy:
- Wypełnić poniższy formularz zgłoszeniowy
- W razie problemów należy napisać mail na adres: szkolenia.odnswp@gmail.com
- Jeśli potrzebują Państwo faktury z odroczonym terminem płatności na dane placówki/organu prowadzącego, prosimy o wiadomość mailową na adres: szkolenia.odnswp@gmail.com
DANE DO PRZELEWU
Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli SWP ul. Pieniężnego 6, 14-100 Ostróda, nr konta PL49 1020 3541 0000 5102 0389 9135 SWIFT BPKOPLPW. W tytule przelewu należy wpisać nazwę szkolenia. Koniecznym warunkiem jest przesłanie nam potwierdzenia wpłaty poprzez poniższy formularz.
FORMULARZ REJESTRACYJNY
Wydarzenia dla maj
1
Wydarzenia dla maj
2
Wydarzenia dla maj
3
Wydarzenia dla maj
4
Wydarzenia dla maj
5
Wydarzenia dla maj
6
Wydarzenia dla maj
7
Wydarzenia dla maj
8
Wydarzenia dla maj
9
Wydarzenia dla maj
10
Wydarzenia dla maj
11
Wydarzenia dla maj
12
Wydarzenia dla maj
13
Wydarzenia dla maj
14
Wydarzenia dla maj
15
Wydarzenia dla maj
16
Wydarzenia dla maj
17
Wydarzenia dla maj
18
Wydarzenia dla maj
19

Kurs: Dydaktyka w klasie z uczniem z ASD

Sensoryczny świat dziecka w spektrum–jak go zrozumieć i wspierać?
Wydarzenia dla maj
22

Ruch, który mówi – wspieranie rozwoju motorycznego dziecka z ASD
Wydarzenia dla maj
26

Dobre intencje,złe skutki–czego unikać w relacji z dzieckiem ASD?
Wydarzenia dla maj
28

Granice z empatią – jak budować bezpieczne ramy dla dziecka ASD?
Wydarzenia dla maj
29

Skuteczne strategie dla nauczycieli pracujących z uczniami ASD
Wydarzenia dla maj
30
Wydarzenia dla maj
31
- Młodzi śladami bohaterów. Otwarcie projektu Światowego Zlotu Młodzieży z Kraju i z Zagranicy Monte Cassino 2025
- Monte Cassino – historia, która zobowiązuje
- Motywacja, która działa – skuteczne strategie dla nauczycieli pracujących z uczniami neurotypowymi i neuroróżnorodnymi
- Granice z empatią – jak budować bezpieczne ramy dla dziecka w spektrum?
- Usta mówią więcej, niż myślisz – odruchy i rozwój motoryki orofacjalnej
- Dobre intencje, złe skutki – czego unikać w relacji z dzieckiem z autyzmem?
- Ruch, który mówi – diagnozowanie i wspieranie rozwoju motorycznego dziecka z ASD
- Sensoryczny świat dziecka w spektrum – jak go zrozumieć i wspierać?
- Dydaktyka w klasie z uczniem z ASD – jak uczyć skutecznie i zrozumiale?
- Współczesna literatura dziecięca i młodzieżowa – spotkanie z Joanną Olech