Szanowni Państwo,
serdecznie zapraszamy do udziału w kursie doskonalącym dla nauczycieli pt. „Zrozumieć i wspierać – skuteczna praca z uczniem w spektrum autyzmu“, który odbędzie się w formule on-line w dniach 19, 20, 26, 27, 28, 29 maja 2025 r. o godz.: 20:00.
Program szkolenia / Opis szkolenia:
Kurs został stworzony z myślą o nauczycielach i specjalistach pracujących z dziećmi w spektrum autyzmu, którzy chcą lepiej zrozumieć ich potrzeby oraz rozwijać swoje kompetencje wychowawcze i dydaktyczne. Uczestnicy poznają mechanizmy sensoryczne i motoryczne wpływające na funkcjonowanie ucznia, przyjrzą się najczęstszym błędom w relacjach dorosły–dziecko oraz nauczą się, jak stawiać granice i motywować uczniów w sposób wspierający i skuteczny. Kurs łączy aktualną wiedzę z praktycznymi rozwiązaniami możliwymi do zastosowania od zaraz – zarówno w klasie integracyjnej, jak i ogólnodostępnej.
Tematy spotkań:
1. Sensoryczny świat dziecka w spektrum – jak go zrozumieć i wspierać?
Poznaj mechanizmy zaburzeń przetwarzania sensorycznego, ich wpływ na funkcjonowanie ucznia i praktyczne sposoby wsparcia w środowisku szkolnym.
2. Ruch, który mówi – diagnozowanie i wspieranie rozwoju motorycznego dziecka z ASD
Jak rozpoznawać i pracować z zaburzeniami motorycznymi o podłożu sensorycznym? Konkretne wskazówki do zastosowania w codziennej pracy nauczyciela i terapeuty.
3. Dobre intencje, złe skutki – czego unikać w relacji z dzieckiem z autyzmem?
Przyjrzymy się najczęstszym błędom nauczycieli i rodziców oraz sposobom budowania wspierającej komunikacji i zaufania.
4. Usta mówią więcej, niż myślisz – odruchy i rozwój motoryki orofacjalnej
Rola odruchów ustno-twarzowych w rozwoju mowy, jedzenia i emocji. Jak je rozpoznać i wspierać rozwój funkcji orofacjalnych u dzieci?
5. Granice z empatią – jak budować bezpieczne ramy dla dziecka w spektrum?
O sztuce wyznaczania granic z szacunkiem i zrozumieniem. Jak dorosły może być przewodnikiem, a nie przeciwnikiem?
6. Motywacja, która działa – skuteczne strategie dla nauczycieli pracujących z uczniami neurotypowymi i neuroróżnorodnymi
Jak wspierać wewnętrzną motywację uczniów z różnymi potrzebami? Praktyczne techniki angażowania, inspirowania i wzmacniania potencjału ucznia.
Dlaczego warto?
Udział w kursie to nie tylko szansa na zdobycie aktualnej wiedzy o spektrum autyzmu, ale przede wszystkim praktyczne wsparcie w codziennej pracy z uczniami neuroróżnorodnymi. Każde spotkanie to konkretne narzędzia, sprawdzone strategie i refleksja nad własną rolą w budowaniu bezpiecznego środowiska edukacyjnego.
Podczas kursu uczestnicy:
- nauczą się rozpoznawać objawy zaburzeń sensorycznych i motorycznych oraz odpowiednio na nie reagować,
- zrozumieją, jak wspierać rozwój uczniów z ASD w sposób dostosowany do ich możliwości,
- poznają najczęstsze błędy wychowawcze i komunikacyjne – oraz sposoby ich unikania,
- dowiedzą się, jak pracować z odruchami orofacjalnymi wpływającymi na mowę i jedzenie,
- zyskają narzędzia do stawiania granic z empatią i szacunkiem,
- odkryją skuteczne sposoby motywowania uczniów o zróżnicowanych potrzebach i profilach funkcjonowania.
Każdy z uczestników otrzyma nagrania szkoleń (ważne 30 dni od daty ukończenia kursu) oraz materiały.
Koszt udziału w kursie (wraz z certyfikatem):
- 289 zł przy zapisach do 15.05.25 r.
- 330 zł po 15.05.25 r.
Szkolenia poprowadzi dr Marta Koplejewska – doktor nauk społecznych z dyscypliny pedagogika. Posiada bogate doświadczenie w zakresie pracy dydaktyczno – wychowawczej, a także szeroką wiedzę i umiejętności w zakresie tworzenia dokumentacji dotyczącej organizacji procesu edukacyjnego. Jest nauczycielem dyplomowanym, egzaminatorem z fizyki, rzeczoznawcą podręczników z fizyki, ekspertem komisji egzaminacyjnych i kwalifikacyjnych dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień zawodowy. Adiunkt w Krakowskiej Akademii im. Frycza Modrzewskiego. Była prodziekan w poznańskiej Wyższej Szkole Bezpieczeństwa z siedzibą w Skoczowie. Przez 13 lat związana z Zespołem Placówek Szkolno-Wychowawczo-Rewalidacyjnych w Cieszynie, gdzie pracowała z dziećmi i młodzieżą z różnym stopniem niepełnosprawności intelektualnej, deficytami rozwojowymi oraz w normie intelektualnej. Wieloletni pedagog prowadzący zajęcia w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
Aby zapisać się na szkolenie, należy:
- Wypełnić poniższy formularz zgłoszeniowy do dnia 19 maja 2025 do godz. 19:00.
- W razie problemów należy napisać mail na adres: szkolenia.odnswp@gmail.com
- Jeśli potrzebują Państwo faktury z odroczonym terminem płatności na dane placówki/organu prowadzącego, prosimy o wiadomość mailową na adres: szkolenia.odnswp@gmail.com
DANE DO PRZELEWU
Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli SWP ul. Pieniężnego 6, 14-100 Ostróda, nr konta PL14 2490 0005 0000 4600 7271 8358, SWIFT: ALBPPLPW. W tytule przelewu należy wpisać nazwę szkolenia. Koniecznym warunkiem jest przesłanie nam potwierdzenia wpłaty poprzez poniższy formularz.
FORMULARZ REJESTRACYJNY
Uczestnik szkolenia, który nie stawi się na szkoleniu bez wcześniejszego poinformowania organizatora, nie będzie uprawniony do zwrotu poniesionych kosztów szkolenia. Nieobecność na szkoleniu jest wyłączną odpowiedzialnością uczestnika, a wszelkie koszty związane z nieobecnością nie podlegają zwrotowi lub rekompensacie. Organizator zastrzega sobie prawo do rozstrzygania kwestii związanych z nieobecnością uczestnika na szkoleniu na podstawie powyższej zasady.
Wydarzenia dla maj
1
Wydarzenia dla maj
2
Wydarzenia dla maj
3
Wydarzenia dla maj
4
Wydarzenia dla maj
5
Wydarzenia dla maj
6
Wydarzenia dla maj
7
Wydarzenia dla maj
8
Wydarzenia dla maj
9
Wydarzenia dla maj
10

Wellbeing nauczyciela – profilaktyka wypalenia zawodowego w edu
Wydarzenia dla maj
11

Wellbeing nauczyciela – profilaktyka wypalenia zawodowego w edu
Wydarzenia dla maj
12
Wydarzenia dla maj
15
Wydarzenia dla maj
16
Wydarzenia dla maj
17
Wydarzenia dla maj
18
Wydarzenia dla maj
19

Kurs: skuteczna praca z uczniem w spektrum autyzmu

Sensoryczny świat dziecka w spektrum–jak go zrozumieć i wspierać?
Wydarzenia dla maj
20

Ruch, który mówi – wspieranie rozwoju motorycznego dziecka z ASD
Wydarzenia dla maj
22
Wydarzenia dla maj
26

Dobre intencje,złe skutki–czego unikać w relacji z dzieckiem ASD?
Wydarzenia dla maj
28

Granice z empatią – jak budować bezpieczne ramy dla dziecka ASD?
Wydarzenia dla maj
29

Skuteczne strategie dla nauczycieli pracujących z uczniami ASD
Wydarzenia dla maj
30
Wydarzenia dla maj
31
- Motywacja, która działa – skuteczne strategie dla nauczycieli pracujących z uczniami neurotypowymi i neuroróżnorodnymi
- Granice z empatią – jak budować bezpieczne ramy dla dziecka w spektrum?
- Usta mówią więcej, niż myślisz – odruchy i rozwój motoryki orofacjalnej
- Dobre intencje, złe skutki – czego unikać w relacji z dzieckiem z autyzmem?
- Ruch, który mówi – diagnozowanie i wspieranie rozwoju motorycznego dziecka z ASD
- Sensoryczny świat dziecka w spektrum – jak go zrozumieć i wspierać?
- Zrozumieć i wspierać – skuteczna praca z uczniem w spektrum autyzmu
- Współczesna literatura dziecięca i młodzieżowa – spotkanie z Joanną Olech
- Terapia ręki – wspieranie małej motoryki u dzieci
- Gry strategiczne w matematyce