Szanowni Państwo,
serdecznie zapraszamy Państwa na stacjonarne szkolenie „Wakacyjny kurs NOWEJ ortografii” które odbędzie się w dniach 29-31 lipca 2024 r. w Ostródzie.
Program szkolenia/Opis szkolenia:
Czy wiesz, że… Rada Języka Polskiego uchwaliła aż 11 zmian zasad ortografii? Będą one obowiązywać od 1 stycznia 2026 r. Od tego dnia dopuszczalna będzie rozdzielna pisownia cząstek takich jak: super-, ekstra-, wege-, makro-…; nazwy mieszkańców wsi, miast ich dzielnic oraz osiedli, powinniśmy pisać wielką literą: Warszawianin, Wrocławianin, Gdańszczanin, Zamościaka, Mokotowianin; wprowadzona zostanie pisownia wielką literą pojedynczych egzemplarzy wyrobów przemysłowych np.: samochód marki Renault (nie jak dotychczas – renault). Zapraszamy do zapoznania się z całą resztą zmian, omówione one zostaną podczas naszego szkolenia.
Szkolenie dedykowane jest dla wszystkich chętnych (18+), nie tylko dla nauczycieli!
Koszt udziału wraz z noclegiem i wyżywieniem – 500 zł/os
Szkolenia poprowadzi prof. Danuta Krzyżyk – wiceprzewodnicząca Rady Języka Polskiego, jej główne zainteresowania badawcze koncentrują się wokół problemów pragmalingwistyki, frazeologii, ortografii i dydaktyki języka, a także zaburzeń w komunikacji językowej. Pracę naukową i dydaktyczną łączy z innymi funkcjami i obowiązkami. W latach 2004-2011 była sekretarzem Komisji Dydaktycznej Rady Języka Polskiego przy Prezydium PAN, a w latach 2004-2007 uczestniczyła w pracach Komisji Rozwoju i Zaburzeń Mowy Dziecka Komitetu Językoznawstwa PAN. Obecnie pełni funkcję sekretarza Rady Języka Polskiego przy Prezydium PAN. Jest przewodniczącą Zespołu Ortograficzno-Onomastycznego RJP, członkiem Zespołu Dydaktycznego RJP i członkiem Koła współpracowników Zespołu Języka Religijnego RJP. Uczestniczy w pracach Komisji PAU do Oceny Podręczników Szkolnych oraz Komisji Etyki Komunikacji PAU. a także członkiem Towarzystwa Miłośników Języka. Od roku 2000 jest egzaminatorem maturalnym z języka polskiego, a od 2009 roku – rzeczoznawcą MEN. Współpracuje ze szkołami, instytucjami oświatowymi i kulturalnymi.
Aby zapisać się na szkolenie, należy:
- Wypełnić poniższy formularz zgłoszeniowy do dnia 10 lipca 2024 do godz. 20:00.
- W razie problemów należy napisać mail na adres: szkolenia.odnswp@gmail.com
DANE DO PRZELEWU
Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli SWP ul. Pieniężnego 6, 14-100 Ostróda, nr konta 49 1020 3541 0000 5102 0389 9135. W tytule przelewu należy wpisać nazwę szkolenia. Koniecznym warunkiem jest przesłanie nam potwierdzenia wpłaty poprzez poniższy formularz.
FORMULARZ REJESTRACYJNY
Uczestnik szkolenia, który nie stawi się na szkoleniu bez wcześniejszego poinformowania organizatora, nie będzie uprawniony do zwrotu poniesionych kosztów szkolenia. Nieobecność na szkoleniu jest wyłączną odpowiedzialnością uczestnika, a wszelkie koszty związane z nieobecnością nie podlegają zwrotowi lub rekompensacie. Organizator zastrzega sobie prawo do rozstrzygania kwestii związanych z nieobecnością uczestnika na szkoleniu na podstawie powyższej zasady.
Wydarzenia dla maj
1
Wydarzenia dla maj
2
Wydarzenia dla maj
3
Wydarzenia dla maj
4
Wydarzenia dla maj
5
Wydarzenia dla maj
6
Wydarzenia dla maj
7
Wydarzenia dla maj
8
Wydarzenia dla maj
9
Wydarzenia dla maj
10
Wydarzenia dla maj
11
Wydarzenia dla maj
12
Wydarzenia dla maj
13
Wydarzenia dla maj
14
Wydarzenia dla maj
15
Wydarzenia dla maj
16
Wydarzenia dla maj
17
Wydarzenia dla maj
18
Wydarzenia dla maj
19

Kurs: Dydaktyka w klasie z uczniem z ASD

Sensoryczny świat dziecka w spektrum–jak go zrozumieć i wspierać?
Wydarzenia dla maj
22

Ruch, który mówi – wspieranie rozwoju motorycznego dziecka z ASD
Wydarzenia dla maj
26

Dobre intencje,złe skutki–czego unikać w relacji z dzieckiem ASD?
Wydarzenia dla maj
28

Granice z empatią – jak budować bezpieczne ramy dla dziecka ASD?
Wydarzenia dla maj
29

Skuteczne strategie dla nauczycieli pracujących z uczniami ASD
Wydarzenia dla maj
30
Wydarzenia dla maj
31
- Młodzi śladami bohaterów. Otwarcie projektu Światowego Zlotu Młodzieży z Kraju i z Zagranicy Monte Cassino 2025
- Monte Cassino – historia, która zobowiązuje
- Motywacja, która działa – skuteczne strategie dla nauczycieli pracujących z uczniami neurotypowymi i neuroróżnorodnymi
- Granice z empatią – jak budować bezpieczne ramy dla dziecka w spektrum?
- Usta mówią więcej, niż myślisz – odruchy i rozwój motoryki orofacjalnej
- Dobre intencje, złe skutki – czego unikać w relacji z dzieckiem z autyzmem?
- Ruch, który mówi – diagnozowanie i wspieranie rozwoju motorycznego dziecka z ASD
- Sensoryczny świat dziecka w spektrum – jak go zrozumieć i wspierać?
- Dydaktyka w klasie z uczniem z ASD – jak uczyć skutecznie i zrozumiale?
- Współczesna literatura dziecięca i młodzieżowa – spotkanie z Joanną Olech