Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli Stowarzyszenia „Wspólnota Polska”, Zrzeszenie Nauczycieli Polskich w Ameryce i Lokalny Ośrodek Metodyczny w Chicago serdecznie zapraszają nauczycieli polonijnych z aglomeracji chicagowskiej na cykl zajęć 4. edycji studium doskonalącego „Metodyka pracy w szkole polonijnej” Celem Studium jest przygotowanie nowej kadry nauczycieli polonijnych do pracy w szkołach polskich poza granicami kraju. Program
| data i godzina | temat zajęć | prowadzący | forma |
| 02.10.2022 g. 10:00 – 14:00 czasu Ilionois | Kompetencje miękkie u nauczyciela, czyli praca w szkole polonijnej. | Halina Żurawski, Urszula Gawlik | stacjonarna |
| 13.11.2022 g. 10:00 – 14:00 czasu Ilionois | Metodyka pracy w szkole polonijnej | Alicja Nawara | stacjonarna |
| 04.12.2022 g. 10:00 – 14:00 czasu Ilionois | Nauka czytania i pisania po polsku | Katarzyna Czyżycka | on-line |
| 15.01.2023 g. 10:00 – 14:00 czasu Ilionois | Innowacja w pedagogice | Barbara Chyłka | on-line |
| 05.02.2022 g. 10:00 – 14:00 czasu Ilionois | Pedagogika zabawy | Agnieszka Kaczmarska | on-line |
| 05.03.2023 g. 10:00 – 14:00 czasu Ilionois | Dobór pomocy metodycznych | Halina Żurawski, Urszula Gawlik | stacjonarna |
| 16.04.2023 g. 10:00 – 14:00 czasu Ilionois | zakończenie studium | stacjonarna |
Dodatkowo, każdy z uczestniczek, musi wypracować przynajmniej 10 godzin praktyk w jednej ze szkół w Chicago (proponowaną listę szkół przekażemy później, ale praktyki można odbyć we własnej placówce). Uczestnicy dostaną zaświadczenie ukończenia studium. Opłata za udział w Studium wynosi 75$.
Aby zapisać się na zajęcia należy zgłosić się do Zrzeszenia Nauczycieli Polskich w Ameryce (chętnych/773 9095522/ Urszula Gawlik urszulagawlik5@gmail.com)
Na zajęcia zostaną przyjęte osoby, które zapiszą się oraz dokonają wpłaty zgodnie z kolejnością zgłoszeń. UWAGA! Liczba miejsc jest ograniczona!
- Canva w edukacji
- Metoda Dobrego Startu w praktyce edukacyjno – terapeutycznej
- Jak rozpoznać pierwsze objawy autyzmu u dzieci?
- Trudności w nauce czytania u dzieci – diagnoza, przyczyny i praktyczne strategie wsparcia
- Efektywne nauczanie: łączenie programu przedmiotowego z indywidualnym podejściem do ucznia
- Kultura żywego słowa





