Szanowni Państwo,
serdecznie zapraszamy Państwa na kurs „Praca z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi i psychologicznymi” który odbędzie się co środę w dniach 25.09 – 23.10.2024 o godz.: 19:30 w formule on-line.
Program szkolenia/Opis szkolenia:
1. Wprowadzenie i podstawy
Wprowadzenie do kursu i podstawy psychologii dziecięcej
- Powitanie uczestników i omówienie celów kursu
- Podstawowe zagadnienia psychologii dziecięcej
- Rozwój emocjonalny i społeczny dzieci
Autyzm u dzieci i młodzieży
- Charakterystyka spektrum autyzmu: różnorodność objawów i funkcjonowania
- Diagnoza i rozpoznawanie objawów autyzmu
- Ćwiczenia praktyczne: analiza przypadków i rozpoznawanie objawów
ADHD u dzieci i młodzieży
- Objawy, diagnoza i leczenie ADHD
- Funkcjonowanie dzieci z ADHD w szkole i w domu
- Techniki zarządzania zachowaniem
2. Praca z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi
Zespół Aspergera i inne zaburzenia rozwojowe
- Specyfika zespołu Aspergera: cechy i wyzwania
- Różnice między zespołem Aspergera a innymi zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Praktyczne metody pracy z dziećmi z zespołem Aspergera
Dziecko z orzeczeniem w szkole
- Procesy diagnostyczne i tworzenie indywidualnych programów edukacyjnych (IEP)
- Współpraca z rodzicami i specjalistami
- Case study: analiza dokumentacji i tworzenie IEP
Gry i zabawy integrujące grupę
- Rola gier i zabaw w integracji dzieci w grupie
- Przykłady gier i zabaw wspomagających integrację
- Praktyczne zastosowanie: projektowanie i przeprowadzanie zabaw
3. Integracja dzieci z zaburzeniami w środowisko rówieśników
Integracja dzieci z różnymi zaburzeniami
- Metody wspierania integracji w klasie
- Rozwiązywanie konfliktów i mediacje między uczniami
- Ćwiczenia praktyczne: scenariusze zajęć integracyjnych
Jak prowadzić lekcje języka polskiego dla uczniów z różnymi zaburzeniami
- Adaptacja materiałów dydaktycznych
- Techniki nauczania dostosowane do potrzeb uczniów z autyzmem, ADHD, zespołem Aspergera
- Praktyczne strategie: różnicowanie zadań i indywidualizacja nauczania
Praca w klasach początkowych
- Specyfika pracy z młodszymi dziećmi
- Kształtowanie umiejętności społecznych i emocjonalnych
- Ćwiczenia praktyczne: tworzenie planów lekcji dostosowanych do potrzeb klasy
4. Wyzwania i techniki pracy z dziećmi
Techniki pracy z dziećmi z zaburzeniami emocjonalnymi i behawioralnymi
- Rozpoznawanie i zrozumienie trudnych zachowań
- Strategie zarządzania klasą i interwencje behawioralne
- Ćwiczenia praktyczne: symulacje i analiza przypadków
Współpraca z rodzicami i zespołem specjalistów
- Komunikacja z rodzicami dzieci z zaburzeniami
- Rola zespołu specjalistów: psychologów, terapeutów, pedagogów specjalnych
- Ćwiczenia praktyczne: przygotowywanie spotkań i raportów
Warsztaty praktyczne
- Studium przypadków: analiza i opracowanie strategii pracy
- Praktyczne ćwiczenia w grupach: projektowanie zajęć, symulacje sytuacji szkolnych
5. Podsumowanie i planowanie dalszej pracy
Etyka i odpowiedzialność w pracy z dziećmi z zaburzeniami
- Etyczne wyzwania i dylematy
- Prawa dziecka i ochrona jego godności
- Dyskusja: przykłady dobrych praktyk
Przyszłość edukacji inkluzyjnej
- Nowe podejścia i innowacje w edukacji specjalnej
- Rola technologii w wspieraniu dzieci z zaburzeniami
- Perspektywy zawodowe i rozwój zawodowy
Podsumowanie kursu i refleksje
- Dyskusja: wnioski i doświadczenia uczestników
- Opracowanie planów działań po zakończeniu kursu
- Wręczenie certyfikatów i zakończenie kursu
Szkolenie poprowadzi dr MARTA KOPLEJEWSKA magister fizyki, doktor nauk społecznych z dyscypliny pedagogika. Posiada bogate doświadczenie w zakresie pracy dydaktyczno – wychowawczej, a także szeroką wiedzę i umiejętności w zakresie tworzenia dokumentacji dotyczącej organizacji procesu edukacyjnego. Jest nauczycielem dyplomowanym, egzaminatorem z fizyki, rzeczoznawcą podręczników z fizyki, ekspertem komisji egzaminacyjnych i kwalifikacyjnych dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień zawodowy. Adiunkt w Krakowskiej Akademii im. Frycza Modrzewskiego. Była prodziekan w poznańskiej Wyższej Szkole Bezpieczeństwa z siedzibą w Skoczowie. Przez 13 lat związana z Zespołem Placówek Szkolno-Wychowawczo-Rewalidacyjnych w Cieszynie, gdzie pracowała z dziećmi i młodzieżą z różnym stopniem niepełnosprawności intelektualnej, deficytami rozwojowymi oraz w normie intelektualnej. Wieloletni pedagog prowadzący zajęcia w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Niejednokrotnie udowodniła, iż nie ma barier w zdobywaniu szczytów dla osób z niepełnosprawnością i tylko holistyczne podejście może przynieść wielkie sukcesy. Praca z dziećmi i młodzieżą jest dla niej wielką pasją. Lubi nowe wyzwania oraz stosuje niekonwencjonalne metody nauczania, takie jak tablice multimedialne, aplikacje, okulary 3D. Potwierdzeniem skuteczności tych działań jest uzyskiwanie wysokich lokat przez jej podopiecznych. Pracę traktuje bardzo odpowiedzialnie, a zdobyta wiedza i uśmiech dziecka są dla niej największą nagrodą. Uczniowie uwielbiają jej zajęcia: doświadczenia fizyczne, jakie przeprowadza w ramach spotkań na Uniwersytecie Dziecięcym, cieszą się ogromnym zainteresowaniem! W 2018 roku Marta Koplejewska znalazła się w zaszczytnym i bardzo wąskim gronie 13 nauczycieli nominowanych do nagrody Nauczyciela Roku.
Koszt udziału w kursie wraz z certyfikatem – 450 PLN.
Aby zapisać się na szkolenie, należy:
- Wypełnić poniższy formularz zgłoszeniowy do dnia 24 września 2024 do godz. 20:00.
- W razie problemów należy napisać mail na adres: szkolenia.odnswp@gmail.com
- Szkolenie odbywa się tylko w dniu i godzinie podanej wyżej (nie jest nagrywane).
DANE DO PRZELEWU
Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli SWP ul. Pieniężnego 6, 14-100 Ostróda, nr konta 49 1020 3541 0000 5102 0389 9135. W tytule przelewu należy wpisać nazwę szkolenia. Koniecznym warunkiem jest przesłanie nam potwierdzenia wpłaty poprzez poniższy formularz.
FORMULARZ REJESTRACYJNY
Uczestnik szkolenia, który nie stawi się na szkoleniu bez wcześniejszego poinformowania organizatora, nie będzie uprawniony do zwrotu poniesionych kosztów szkolenia. Nieobecność na szkoleniu jest wyłączną odpowiedzialnością uczestnika, a wszelkie koszty związane z nieobecnością nie podlegają zwrotowi lub rekompensacie. Organizator zastrzega sobie prawo do rozstrzygania kwestii związanych z nieobecnością uczestnika na szkoleniu na podstawie powyższej zasady.
wrzesień 2024
Wydarzenia dla wrzesień
1
Wydarzenia dla wrzesień
2
Wydarzenia dla wrzesień
3
Wydarzenia dla wrzesień
4
Wydarzenia dla wrzesień
5
Wydarzenia dla wrzesień
6
Wydarzenia dla wrzesień
7
Wydarzenia dla wrzesień
8
Wydarzenia dla wrzesień
9
Wydarzenia dla wrzesień
10
Wydarzenia dla wrzesień
11
Wydarzenia dla wrzesień
12
Wydarzenia dla wrzesień
13
Wydarzenia dla wrzesień
14
Wydarzenia dla wrzesień
15
Wydarzenia dla wrzesień
16
Wydarzenia dla wrzesień
17
Wydarzenia dla wrzesień
18
Wydarzenia dla wrzesień
19
Mutyzm wybiórczy
Współczesne problemy pedagogiki międzykulturowej
Wydarzenia dla wrzesień
20
Wydarzenia dla wrzesień
21
Wydarzenia dla wrzesień
22
Wydarzenia dla wrzesień
23
Warsztaty Canva – od zera do bohatera
Nauczanie języka polskiego jako obcego
Wydarzenia dla wrzesień
24
Savoir – vivre w kontaktach z uczniami z niepełnosprawnościami
Wydarzenia dla wrzesień
25
Nauczanie języka polskiego jako obcego
Praca z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi i psychologicznymi
Podstawy oligofrenopedagogiki dla nauczycieli
Wydarzenia dla wrzesień
26
Psychologia migracji
Adaptacja w szkole, czyli strategie wspierania uczniów
Wydarzenia dla wrzesień
27
Wydarzenia dla wrzesień
28
Wydarzenia dla wrzesień
29
Wydarzenia dla wrzesień
30
Warsztaty Canva – od zera do bohatera
Nauczanie języka polskiego jako obcego
Wydarzenia dla październik
2
Nauczanie języka polskiego jako obcego
Praca z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi i psychologicznymi
Metody pracy z dzieckiem z zaburzeniami rozwojowymi
Metodyka zajęć z dzieckiem międzykulturowym
- Savoir – vivre w kontaktach z uczniami z niepełnosprawnościami
- Studium Metodyczne dla nauczycieli z USA
- Nauczanie języka polskiego jako obcego
- Adaptacja w szkole, czyli strategie wspierania uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Cyfrowe lekcje: bezpieczeństwo i AI w nowoczesnej edukacji
- Słowa mają moc – jak komunikacja wpływa na relacje?
- Diagnoza i wsparcie rodzin cudzoziemskich
- Dialog międzykulturowy
- Praca z rodziną i gronem pedagogicznym/parentyfikacja
- Metodyka zajęć z dzieckiem międzykulturowym