Szanowni Państwo,
serdecznie zapraszamy Państwa na kurs „Bezpieczeństwo dzieci w sieci.” który odbędzie się w dniach 19.11-17.12 2024 o godz.: 20:00 (co wtorek) w formule on-line.
Program szkolenia/Opis szkolenia:
Czy wiesz, że…
- Aż 70% dzieci w wieku szkolnym korzysta z Internetu każdego dnia, ale nie wszystkie wiedzą, jak robić to bezpiecznie?
- W sieci czyhają zagrożenia, takie jak cyberprzemoc, oszustwa czy nieodpowiednie treści?
- Rodzice i opiekunowie mogą pomóc dzieciom unikać tych zagrożeń, ucząc je bezpiecznego zachowania w Internecie?
Jest to kurs zgodny z 4 kierunkiem oświatowym: „Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie.”
Moduł 1: Wprowadzenie do bezpieczeństwa w sieci / 19.11
- Cele: Zrozumienie, dlaczego bezpieczeństwo dzieci w Internecie jest istotne, i jakie są obecne wyzwania.
- Tematy:
- Przegląd bieżących trendów w korzystaniu z Internetu przez dzieci i młodzież.
- Rola nauczyciela w edukowaniu o bezpieczeństwie online.
- Krótkie omówienie zagrożeń, takich jak: cyberprzemoc, hejt, uzależnienie od Internetu, kontakt z nieodpowiednimi treściami, oszustwa internetowe.
Moduł 2: Najczęstsze Zagrożenia dla Dzieci w Sieci / 26.11
- Cele: Zrozumienie najczęstszych zagrożeń, z jakimi dzieci mogą się spotkać w Internecie.
- Tematy:
- Cyberprzemoc: definicja, formy i jak ją rozpoznawać.
- Grooming i kontakt z nieznajomymi online.
- Zagrożenia związane z publikacją danych osobowych i zdjęć w Internecie.
- Gry online i hazard: jak mogą wpływać na dzieci i młodzież.
- Fake newsy i dezinformacja: jak uczyć krytycznego myślenia.
Moduł 3: Jak rozmawiać z uczniami o bezpieczeństwie on-line / 3.12
- Cele: Przekazanie praktycznych technik, jak rozmawiać z dziećmi i młodzieżą o bezpieczeństwie w Internecie.
- Tematy:
- Jak mówić o zagrożeniach, aby nie wywołać strachu, ale zwiększyć świadomość.
- Rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów.
- Podstawowe zasady higieny cyfrowej.
- Zasady tworzenia silnych haseł i bezpieczeństwa w sieciach społecznościowych.
- Jak promować kulturę szacunku i empatii online.
Moduł 4: Narzędzia i zasoby do monitorowania oraz ochrony on-line / 10.12
- Cele: Zapoznanie uczestników z dostępnymi narzędziami i zasobami, które wspierają bezpieczne korzystanie z sieci przez dzieci.
- Tematy:
- Aplikacje do kontroli rodzicielskiej i ich zastosowanie w szkołach.
- Zasoby edukacyjne, które pomagają nauczycielom i rodzicom rozmawiać o bezpieczeństwie w sieci.
- Jak korzystać z narzędzi do blokowania treści nieodpowiednich.
- Platformy i organizacje oferujące pomoc w przypadku zagrożeń online.
Moduł 5: Współpraca z rodzicami w zakresie bezpieczeństwa dzieci w sieci / 17.12
- Cele: Rozwijanie umiejętności współpracy z rodzicami w zakresie bezpieczeństwa dzieci w sieci.
- Tematy:
- Jak komunikować się z rodzicami na temat bezpieczeństwa dzieci online.
- Wspólne zasady korzystania z Internetu w domu i w szkole.
- Jak wspierać rodziców w zrozumieniu ryzyka i zachęcać do świadomego korzystania z technologii.
Szkolenia poprowadzą:
- Marcin Kolasa – informatyk, trener w programie „Uczymy, jak uczyć: Enter!”
- Sylwia Toporowska – trenerka z wieloletnim doświadczeniem szkoleniowym. Posiada międzynarodowy certyfikat Trenera Biznesu ACI. Ukończyła Szkołę Trenerek i Trenerów Antydyskryminacyjnych, jest też Certyfikowanym Praktykiem Treningu Zastępowania Agresji ART. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu: wykluczenia i przemocy w szkole, agresji elektronicznej, nauczania wspieranego technologiami informacyjnymi i komunikacyjnymi (TIK), różnic pokoleniowych – uczeń – nauczyciel, praw człowieka.
Koszt kursu wraz z certyfikatem:
- 650 zł
- 500 zł dla osób, które uiszczą opłatę w całości przed 12.11.2024 r.
- Zniżki dla 5-osób lub więcej z jednej placówki (od ceny regularnej)
Aby zapisać się na szkolenie, należy:
- Wypełnić poniższy formularz zgłoszeniowy do dnia 18 listopada 2024 do godz. 20:00.
- W razie problemów należy napisać mail na adres: szkolenia.odnswp@gmail.com
- Szkolenie odbywa się tylko w dniu i godzinie podanej wyżej (nie jest nagrywane).
DANE DO PRZELEWU
Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli SWP ul. Pieniężnego 6, 14-100 Ostróda, nr konta PL49 1020 3541 0000 5102 0389 9135 SWIFT BPKOPLPW. W tytule przelewu należy wpisać nazwę szkolenia. Koniecznym warunkiem jest przesłanie nam potwierdzenia wpłaty poprzez poniższy formularz.
FORMULARZ REJESTRACYJNY
Uczestnik szkolenia, który nie stawi się na szkoleniu bez wcześniejszego poinformowania organizatora, nie będzie uprawniony do zwrotu poniesionych kosztów szkolenia. Nieobecność na szkoleniu jest wyłączną odpowiedzialnością uczestnika, a wszelkie koszty związane z nieobecnością nie podlegają zwrotowi lub rekompensacie. Organizator zastrzega sobie prawo do rozstrzygania kwestii związanych z nieobecnością uczestnika na szkoleniu na podstawie powyższej zasady.
Wydarzenia dla maj
1
Wydarzenia dla maj
2
Wydarzenia dla maj
3
Wydarzenia dla maj
4
Wydarzenia dla maj
5
Wydarzenia dla maj
6
Wydarzenia dla maj
7
Wydarzenia dla maj
8
Wydarzenia dla maj
9
Wydarzenia dla maj
10
Wydarzenia dla maj
11
Wydarzenia dla maj
12
Wydarzenia dla maj
13
Wydarzenia dla maj
14
Wydarzenia dla maj
15
Wydarzenia dla maj
16
Wydarzenia dla maj
17
Wydarzenia dla maj
18
Wydarzenia dla maj
19

Kurs: Dydaktyka w klasie z uczniem z ASD

Sensoryczny świat dziecka w spektrum–jak go zrozumieć i wspierać?
Wydarzenia dla maj
22

Ruch, który mówi – wspieranie rozwoju motorycznego dziecka z ASD
Wydarzenia dla maj
26

Dobre intencje,złe skutki–czego unikać w relacji z dzieckiem ASD?
Wydarzenia dla maj
28

Granice z empatią – jak budować bezpieczne ramy dla dziecka ASD?
Wydarzenia dla maj
29

Skuteczne strategie dla nauczycieli pracujących z uczniami ASD
Wydarzenia dla maj
30
Wydarzenia dla maj
31
- Młodzi śladami bohaterów. Otwarcie projektu Światowego Zlotu Młodzieży z Kraju i z Zagranicy Monte Cassino 2025
- Monte Cassino – historia, która zobowiązuje
- Motywacja, która działa – skuteczne strategie dla nauczycieli pracujących z uczniami neurotypowymi i neuroróżnorodnymi
- Granice z empatią – jak budować bezpieczne ramy dla dziecka w spektrum?
- Usta mówią więcej, niż myślisz – odruchy i rozwój motoryki orofacjalnej
- Dobre intencje, złe skutki – czego unikać w relacji z dzieckiem z autyzmem?
- Ruch, który mówi – diagnozowanie i wspieranie rozwoju motorycznego dziecka z ASD
- Sensoryczny świat dziecka w spektrum – jak go zrozumieć i wspierać?
- Dydaktyka w klasie z uczniem z ASD – jak uczyć skutecznie i zrozumiale?
- Współczesna literatura dziecięca i młodzieżowa – spotkanie z Joanną Olech