Szanowni Państwo,
serdecznie zapraszamy Państwa na kurs „Asystent międzykulturowy” który odbędzie się w dniach 12.09-24.10.2024 r. o godz. 20:00 czasu polskiego w formule on-line.
Program szkolenia/Opis szkolenia:
Czy wiesz, że do Polski przyjeżdża coraz więcej dzieci z Ukrainy, ale też innych dzieci cudzoziemskich, dzieci migrujących wraz ze swoimi rodzicami? Dzieci i młodzież mają różnorakie problemy, w tym:
– problemy adaptacyjne
– problemy szkolne, w tym problemy z rozumieniem języka.
Również rodziny takich dzieci zmagają się z problemami (re)adaptacji do pobytu w Polsce. W związku z tym one też muszą dostać wsparcie, bo wówczas lepiej będą pomagały dziecku. Wsparcie to powinno pomóc im w znormalizowaniu własnych trudnych doświadczeń na linii rodzice-dziecko. Chodzi o kwestionowanie autorytetu rodziców zarówno przez szkołę jak i przez dziecko, ponieważ rodzice „nie współpracują” (bo wstydzą się słabej znajomości języka i obawiają się kontaktu z nauczycielem), a w oczach dziecka z tego samego powodu tracą pozycję autorytetu, kogoś kto bezpiecznie pozwala im funkcjonować w nowym świecie.
Wiemy, że dziecko międzykulturowe potrzebuje w szkole wsparcia nauczyciela, dlatego przygotowaliśmy dla Państwa kurs: ASYSTENT DZIECKA MIĘDZYKULTUROWEGO.
- 12.09. Moduł 1. Standardy ochrony małoletnich, ustawa a praktyka
- 19.09. Moduł 2. Współczesne problemy pedagogiki międzykulturowej w teorii i praktyce
- 26.09. Moduł 3. Psychologia migracji
- 02.10. Moduł 4. Metodyka zajęć z dzieckiem międzykulturowym
- 10.10. Moduł 5. Praca z rodziną i gronem pedagogicznym/parentyfikacja
- 17.10. Moduł 6. Dialog międzykulturowy
- 24.10. Moduł 7. Diagnoza i wsparcie rodzin cudzoziemskich
Kurs rozpocznie się 12 września 2024 o godz. 20:00 i potrwa 6 tygodni.
Odbywać się będzie w formie zajęć e-learningowych ze spotkaniami na żywo (webinaria).
Nasze webinaria będą możliwe do odtworzenia przez dwa miesiące od zakończenia kursu.
ZAJĘCIA POPROWADZĄ między innymi:
prof. Halina Grzymała – Moszczyńska – profesor psychologii na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie i w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Zawodowo zajmuje się powrotami oraz migracjami. Autor badań naukowych i projektów związanych z dziećmi powracającymi.
Magdalena Dębowska – glottodydaktyk, lektor języka polskiego jako obcego, doradca metodyczny Lokalnego Ośrodka Metodycznego w Hiszpanii, nauczycielka w szkołach polonijnych w Hiszpanii.
dr Marta Koplejewska magister fizyki, doktor nauk społecznych z dyscypliny pedagogika. Posiada bogate doświadczenie w zakresie pracy dydaktyczno – wychowawczej, a także szeroką wiedzę i umiejętności w zakresie tworzenia dokumentacji dotyczącej organizacji procesu edukacyjnego. Była prodziekan w poznańskiej Wyższej Szkole Bezpieczeństwa z siedzibą w Skoczowie. Przez 13 lat związana z Zespołem Placówek Szkolno-Wychowawczo-Rewalidacyjnych w Cieszynie, gdzie pracowała z dziećmi i młodzieżą z różnym stopniem niepełnosprawności intelektualnej, deficytami rozwojowymi oraz w normie intelektualnej. Wieloletni pedagog prowadzący zajęcia w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
Koszt szkolenia wraz z certyfikatem – 650 PLN.
Aby zapisać się na szkolenie, należy:
- Wypełnić poniższy formularz zgłoszeniowy do dnia 11 września 2024 do godz. 20:00.
- W razie problemów należy napisać mail na adres: szkolenia.odnswp@gmail.com
ZAŚWIADCZENIE ZE SZKOLENIA
Uczestnicy szkolenia otrzymują certyfikat udziału w kursie wydany przez Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli SWP, który jest akredytowaną niepubliczną placówką doskonalenia nauczycieli.
Po zdanym egzaminie uczestnicy dostają zaświadczenie ukończenia kursu wydany przez ODNSWP zgodny ze wzorem MEN.
DANE DO PRZELEWU
Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli SWP ul. Pieniężnego 6, 14-100 Ostróda, nr konta 49 1020 3541 0000 5102 0389 9135. W tytule przelewu należy wpisać nazwę szkolenia. Koniecznym warunkiem jest przesłanie nam potwierdzenia wpłaty poprzez poniższy formularz.
FORMULARZ REJESTRACYJNY
Uczestnik szkolenia, który nie stawi się na szkoleniu bez wcześniejszego poinformowania organizatora, nie będzie uprawniony do zwrotu poniesionych kosztów szkolenia. Nieobecność na szkoleniu jest wyłączną odpowiedzialnością uczestnika, a wszelkie koszty związane z nieobecnością nie podlegają zwrotowi lub rekompensacie. Organizator zastrzega sobie prawo do rozstrzygania kwestii związanych z nieobecnością uczestnika na szkoleniu na podstawie powyższej zasady.
wrzesień 2024
Wydarzenia dla wrzesień
1
Wydarzenia dla wrzesień
2
Wydarzenia dla wrzesień
3
Wydarzenia dla wrzesień
4
Wydarzenia dla wrzesień
5
Wydarzenia dla wrzesień
6
Wydarzenia dla wrzesień
7
Wydarzenia dla wrzesień
8
Wydarzenia dla wrzesień
9
Wydarzenia dla wrzesień
10
Wydarzenia dla wrzesień
11
Wydarzenia dla wrzesień
12
Wydarzenia dla wrzesień
13
Wydarzenia dla wrzesień
14
Wydarzenia dla wrzesień
15
Wydarzenia dla wrzesień
16
Wydarzenia dla wrzesień
17
Wydarzenia dla wrzesień
19
Mutyzm wybiórczy
Współczesne problemy pedagogiki międzykulturowej
Wydarzenia dla wrzesień
20
Wydarzenia dla wrzesień
21
Wydarzenia dla wrzesień
22
Wydarzenia dla wrzesień
23
Warsztaty Canva – od zera do bohatera
Nauczanie języka polskiego jako obcego
Wydarzenia dla wrzesień
24
Savoir – vivre w kontaktach z uczniami z niepełnosprawnościami
Wydarzenia dla wrzesień
25
Nauczanie języka polskiego jako obcego
Praca z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi i psychologicznymi
Podstawy oligofrenopedagogiki dla nauczycieli
Wydarzenia dla wrzesień
26
Psychologia migracji
Adaptacja w szkole, czyli strategie wspierania uczniów
Wydarzenia dla wrzesień
27
Wydarzenia dla wrzesień
28
Wydarzenia dla wrzesień
29
Wydarzenia dla wrzesień
30
Warsztaty Canva – od zera do bohatera
Nauczanie języka polskiego jako obcego
Wydarzenia dla październik
2
Nauczanie języka polskiego jako obcego
Praca z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi i psychologicznymi
Metody pracy z dzieckiem z zaburzeniami rozwojowymi
Metodyka zajęć z dzieckiem międzykulturowym
- Savoir – vivre w kontaktach z uczniami z niepełnosprawnościami
- Studium Metodyczne dla nauczycieli z USA
- Nauczanie języka polskiego jako obcego
- Adaptacja w szkole, czyli strategie wspierania uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
- Cyfrowe lekcje: bezpieczeństwo i AI w nowoczesnej edukacji
- Słowa mają moc – jak komunikacja wpływa na relacje?
- Diagnoza i wsparcie rodzin cudzoziemskich
- Dialog międzykulturowy
- Praca z rodziną i gronem pedagogicznym/parentyfikacja
- Metodyka zajęć z dzieckiem międzykulturowym