Data

sty 24 2024
Expired!

Czas

8:15 pm - 9:15 pm

Dlaczego nasze mózgi nie lubią chodzić do szkoły?

Szanowni Państwo,

serdecznie zapraszamy Państwa na szkolenie „Dlaczego nasze mózgi nie lubią chodzić do szkoły? Stres, ocena i pamięć w stanie zagrożenia” które odbędzie się w dniu 24 stycznia 2024 o godz.: 20:15 w formule on-line.

Program szkolenia/Opis szkolenia:

Czy wiesz, że ciekawość i skłonność do poszukiwań jest gatunkowo specyficzną cechą człowieka? Nasza aktywność poznawcza łączy się jednak w nieunikniony sposób z ryzykiem dlatego nasze mózgi wciąż poszukują równowagi pomiędzy poszukiwaniem, a ostrożnością. Szkoła jest miejscem gwałtownych starć pomiędzy działaniem układu nagrody (motywacja) oraz systemem prowadzącym do unikania i ucieczki (układ kary). W czasie szkolenia wyjaśnimy, czym jest stres i spróbujemy zmierzyć poziom emocji ochotników przy użyciu czujników i oprogramowania firmy SILAB.

Szkolenie poprowadzi profesor Marek Kaczmarzyk – biolog, neurodydaktyk i memetyk. Autor podręczników i programów szkolnych. Doktorat z zakresu chronobiologii obronił w 1998 na Uniwersytecie Śląskim. Od roku 2000 do października 2019 roku kierownik Pracowni Dydaktyki Biologii (Wydział Biologii i Ochrony Środowiska, Uniwersytet Śląski). Od 2012 do 2018 roku prowadził Uniwersyteckie Towarzystwo Naukowe – Wszechnicę Śląską, działającą w ramach Centrum Kształcenia Ustawicznego UŚ. Od grudnia 2019 profesor Uniwersytetu Śląskiego. Propagator dydaktyki ewolucyjnej, dziedziny zajmującej się wyodrębnieniem, rozpoznaniem i praktycznym wykorzystaniem wpływu mechanizmów ewolucyjnych (zarówno ewolucji biologicznej, jak i kulturowej) na procesy uczenia się i nauczania. Inicjator i główny organizator Ogólnopolskiego Sympozjum Naukowego Neurodydaktyki odbywającego się od 2015 roku rokrocznie w Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Jest to jedna z największych konferencji neurodydaktycznych w kraju.

ZAPISY: https://odnswp.pl/2024/01/15/dlaczego-nasze-mozgi-nie-lubia-chodzic-do-szkoly-stres-ocena-i-pamiec-w-stanie-zagrozenia/

Dodaj komentarz