Metoda prefiguratywna jako alternatywa w kształceniu
Szanowni Państwo,
serdecznie zapraszamy Państwa na szkolenie „Metoda prefiguratywna jako alternatywa w kształceniu humanistycznym” które odbędzie się w dniu 23 stycznia 2024 o godz.: 20:00 w formule on-line.
Program szkolenia/Opis szkolenia:
Czy wiesz, że istnieje fascynująca alternatywa w nauczaniu języka polskiego, która nie tylko inspiruje, ale również angażuje uczniów w aktywny proces edukacyjny?
Odkryj autorską metodę prefiguratywną, która stanowi innowacyjne podejście do kształcenia humanistycznego. W ramach tego webinaru, uczestnicy będą mieli okazję poznać model “odwróconej socjologii”, umożliwiający przewartościowanie tradycyjnych form pracy z uczniami. Dzięki tej metodzie, dzieci stają się (współ)twórcami własnych narzędzi edukacyjnych, co prowadzi do aktywnego i świadomego kształtowania własnej przestrzeni edukacyjnej.
Rozwijaj kreatywność swoich uczniów, korzystając z narzędzi opartych na neoprogresywistycznym podejściu. Poznaj praktyczne przykłady, jak zastosować metodę prefiguratywną na lekcjach języka polskiego, wykorzystując różnorodne formy, takie jak escape room, podcast, gra planszowa i terenowa. Przygotuj się na fascynującą podróż po nowych horyzontach edukacji, gdzie uczniowie są nie tylko odbiorcami, ale także aktywnymi kreatorami swojej własnej nauki.
Szkolenie prowadzi dr Karolina Szymborska: adiunkt w Katedrze Modernizmu Europejskiego i Badań Kulturowych w Zakładzie Literatury XIX Wieku i Kultur Regionalnych Uniwersytetu w Białymstoku, koordynator projektu „Razem dla Edukacji” z ramienia „Wspólnoty Polskiej”. Interesuje się problematyką nowoczesnych badań nad dzieckiem i dzieciństwem wyrastających z nurtu children studies oraz historii literatury drugiej polowy XIX wieku i początków XX w. i jej kontekstów europejskich. Zainteresowania naukowe łączy z aktywnością społeczną i dydaktyczną. Prowadzi liczne szkolenia dla nauczycieli Polskich i Polonijnych a także uczestniczy w konferencjach i kongresach poświęconych edukacji polonijnej. Autorka książek „Mors immatura. Dziecko i śmierć…” oraz „Po stronie dziecka. Perspektywa Children studies” oraz licznych artykułów dotyczących badań nad dzieckiem.
ZAPISY: https://odnswp.pl/2024/01/08/metoda-prefiguratywna-jako-alternatywa-w-ksztalceniu-humanistycznym/