Data

wrz 27 2022
Expired!

Czas

8:00 pm - 9:00 pm

Rysunek i jego interpretacja

Szanowni Państwo,

w ramach doskonalenia nauczycieli proponujemy Państwu szkolenie Rysunek jako pomoc w diagnozie dziecka, które odbędzie się 27 września o godz. 20:00.

Opis szkolenia:

Rysunek jest obok mowy jedną z pierwszych form ekspresji dziecka. Można z niego bardzo wiele wyczytać i się dowiedzieć o stanie emocjonalnym oraz rozwoju dziecka. Każde dziecko rozwija się w innym tempie, ulega silnym chwilowym nastrojom i łatwo wtedy o popełnienie błędu we wnioskach i o skrzywdzenie go nieprawdziwą opinią. Dlatego rysunek może być jedynie sugestią do dalszych poszukiwań, jeśli wstępnie wskazuje na potrzebę – być  może – pomocy. Nigdy nie jest jedynym i oczywistym argumentem w stawianiu diagnozy. Zawsze – metodą pomocniczą. Wymaga też dużej wiedzy, doświadczenia i spokoju ze strony oceniającej/diagnozującej osoby. Pomimo tych wszystkich zastrzeżeń mających na celu dobro dziecka, dobrze jest znać pewne zasady mogące nas skłonić do zebrania dalszego wyczerpującego wywiadu, kiedy nasuwają się pewne sugestie. Poznamy zasady oceny pod względem poziomu rozwoju intelektualnego i emocjonalnego dziecka, postaramy się na sobie samych sprawdzić, na ile rysunek wyraża to, co dzieje się wewnątrz i czy inni są w stanie to dostrzec, mając nawet w ręku narzędzia.

Zapraszam przed spotkaniem do samodzielnego narysowania rysunku pt. DOM, DRZEWO, CZŁOWIEK w domowym zaciszu. Przyda się on potem uczestnikom do analizy we własnym prywatnym zakresie na podstawie przedstawionych kryteriów.

Szkolenie poprowadzi dr Elżbieta Zubrzycka –  magister psychologii (specjalizacja: psychologia kliniczna); doktor nauk humanistycznych. Wykładała na Akademii Medycznej w Gdańsku, a następnie zajmowała się pracą terapeutyczną w Poradni Nerwic dla Dzieci w Gdańsku. Ukończyła dwuletnie studium psychoterapii oraz liczne szkolenia w zakresie technik terapeutycznych, takich jak: terapia rodzin w podejściu systemowym, prowadzenie grup Balinta, NLP, hipnoza. Równolegle wykładała w Instytucie Psychologii U.G. (psychologię rodziny, wychowawczą, rozwojową, techniki  terapeutyczne, psychosomatykę). Prowadziła badania naukowe w ramach projektów międzyresortowych.

Dodaj komentarz