Szanowni Państwo!
Z radością zapraszamy na wyjątkowy, e-learningowy kurs doskonalący dla nauczycieli, który przygotuje Państwa do prowadzenia przedmiotu “Edukacja obywatelska” w sposób angażujący, merytoryczny i dostosowany do nowej podstawy programowej!
Program szkolenia/Opis szkolenia:
Edukacja obywatelska to nie tylko nowy przedmiot. To narzędzie, dzięki któremu młodzi ludzie uczą się wpływu na świat.
Jak rozmawiać z uczniami o ich prawach, obowiązkach i miejscu w społeczeństwie, żeby ich to naprawdę obchodziło?
Zapraszamy do udziału w kursie nauczycieli, którzy chcą przekazywać obywatelskie kompetencje mądrze, nowocześnie i bez zadęcia.
Dla kogo?
✔ Nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych, którzy będą realizować przedmiot Edukacja obywatelska zgodnie z nową podstawą programową.
✔ Wychowawców i pedagogów, którzy chcą wspierać młodzież w rozwijaniu kompetencji obywatelskich.
✔ Nauczycieli WOS-u, historii, wiedzy o kulturze, którzy chcą uzupełnić swoje zajęcia o elementy edukacji obywatelskiej.
✔ Osób pracujących z młodzieżą w organizacjach pozarządowych i samorządach uczniowskich, które chcą efektywnie angażować uczniów w działania obywatelskie.
Dlaczego warto?
- Uzyskają Państwo praktyczną wiedzę na temat nowoczesnych metod nauczania, które angażują uczniów i pomagają im rozumieć zasady funkcjonowania społeczeństwa.
- Poznają Państwo strategie, które umożliwiają rozwijanie umiejętności obywatelskich uczniów, takich jak krytyczne myślenie, rozwiązywanie problemów czy podejmowanie decyzji.
- Zdobędą Państwo narzędzia i techniki pracy, które pozwolą na skuteczne wprowadzenie tematyki obywatelskiej do zajęć, a także na kształtowanie odpowiedzialnych postaw wśród uczniów.
- Rozwiną Państwo pewność siebie w prowadzeniu lekcji z zakresu edukacji obywatelskiej, ucząc uczniów nie tylko teorii, ale również praktycznych działań w życiu społecznym.
Program kursu:
Wprowadzenie do edukacji obywatelskiej
Podstawy programowe, cele kształcenia i rola nauczyciela w kształtowaniu kompetencji obywatelskich uczniów.
Metody aktywizujące w edukacji obywatelskiej
Debaty, symulacje, odgrywanie ról, projekty społeczne – jak zachęcać uczniów do krytycznego myślenia i aktywności.
Współpraca z organizacjami społecznymi i instytucjami publicznymi
Jak angażować uczniów w działania społeczne i nawiązywać partnerstwa edukacyjne?
Historia i kontekst współczesny – jak uczyć o państwie i społeczeństwie?
System polityczny, prawa obywatelskie, demokracja i jej wyzwania.
Media i dezinformacja – jak uczyć świadomego odbioru informacji?
Krytyczne myślenie wobec fake newsów, analiza źródeł i mechanizmy manipulacji w mediach.
Edukacja prawna i konstytucyjna dla uczniów
Jak przybliżać uczniom prawa i obowiązki obywatela oraz treści Konstytucji RP?
Projekty obywatelskie w szkole i społeczności lokalnej
Jak skutecznie prowadzić działania angażujące uczniów? Inspirujące przykłady projektów uczniowskich.
Kształtowanie postaw prospołecznych i obywatelskich
Jak budować empatię, odpowiedzialność i zaangażowanie młodzieży? Rola samorządu uczniowskiego i wolontariatu.
Edukacja globalna i wielokulturowość
Obywatelstwo europejskie i globalne – jak uczyć tolerancji i otwartości na inne kultury?
Radzenie sobie z trudnymi tematami i konfliktami w klasie – mediacje w klasie
Jak prowadzić konstruktywne dyskusje i skutecznie zarządzać emocjami w klasie?
Szkolenia poprowadzą:
dr Ewelina Policińska – historyk z miłości (doktor nauk humanistycznych w dyscyplinie historii), nauczyciel z wyboru, specjalista ds. bezpieczeństwa z pragmatyzmu. Uważna obserwatorka rzeczywistości, szczególnie w przestrzeni edukacyjnej i na polu wychowawczym. Nieustannie zainteresowana poszerzającymi się przestrzeniami funkcjonowania każdego z nas, co sprawia, że nieprzerwanie dopełnia swoje wiedzę, umiejętności i kompetencje. Praca z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi daje jej ogromną satysfakcję. Przede wszystkim zaś mama, starająca się towarzyszyć (i dotrzymać kroku) w poznawaniu świata.
Beata Maleska -Pająk – doświadczona nauczycielka historii, wiedzy o społeczeństwie, historii i teraźniejszości oraz wychowania do życia w rodzinie. Pełni rolę koordynatorki Śląskiej Sieci Szkół Debatujących, inicjatywy mającej na celu promowanie kultury debaty wśród uczniów. Jest również trenerką debaty oksfordzkiej, sędzią turniejowym oraz opiekunką drużyn debatanckich. Pani Maleska-Pająk aktywnie angażuje się w prowadzenie szkoleń z zasad debaty oksfordzkiej, integrując młodzież z różnych szkół. Jest członkinią Fundacji „Projekty Edukacyjne” oraz miłośniczką poprawnej emisji i dykcji głosu. Posiada również doświadczenie jako instruktor teatralny.
Barbara Chyłka – nauczyciel języka niemieckiego, historii i religii z zamiłowania i pasji. Ciągle szuka nowych pomysłów i rozwiązań edukacyjnych. Uwielbia narzędzia TIK, które stara się w miarę możliwości stosować w swojej pracy.
Prof. Halina Grzymała – Moszczyńska – profesor psychologii na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie i w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Zawodowo zajmuje się powrotami oraz migracjami. Autor badań naukowych i projektów związanych z dziećmi powracającymi.
Monika Czerkas – polonistka, pedagog i edukator. Trenerka krytycznego myślenia w Instytucie Krytycznego Myślenia. Lubi swoją pracę i nieustannie poszukuje pomysłów na kreatywne zajęcia, zaciekawienie uczniów i pobudzenie do działania. Na lekcjach stosuje TIK, elementy programowania, ale również pracę z papierem czy działania twórcze. Wierzy w oddolną zmianę edukacji. Należy do społeczność Superbelfrzy RP.
Sylwia Toporowska – trenerka z wieloletnim doświadczeniem szkoleniowym. Posiada międzynarodowy certyfikat Trenera Biznesu ACI. Ukończyła Szkołę Trenerek i Trenerów Antydyskryminacyjnych, jest też Certyfikowanym Praktykiem Treningu Zastępowania Agresji ART. Specjalizuje się w szkoleniach z zakresu: wykluczenia i przemocy w szkole, agresji elektronicznej, nauczania wspieranego technologiami informacyjnymi i komunikacyjnymi (TIK), różnic pokoleniowych – uczeń – nauczyciel, praw człowieka.
Marcin Kolasa – informatyk, trener w programie „Uczymy, jak uczyć: Enter!”.
Koszt udziału w kursie wraz z certyfikatem – 599 PLN
Nagrania webinarów będą dla Państwa dostępne przez 30 dni od daty otrzymania.
Aby zapisać się na szkolenie, należy:
- Wypełnić poniższy formularz zgłoszeniowy.
- W razie problemów należy napisać mail na adres: szkolenia.odnswp@gmail.com
- Jeśli potrzebują Państwo faktury z odroczonym terminem płatności na dane placówki/organu prowadzącego, prosimy o wiadomość mailową na adres: szkolenia.odnswp@gmail.com
DANE DO PRZELEWU
Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli SWP ul. Pieniężnego 6, 14-100 Ostróda, nr konta PL14 2490 0005 0000 4600 7271 8358, SWIFT: ALBPPLPW. W tytule przelewu należy wpisać nazwę szkolenia. Koniecznym warunkiem jest przesłanie nam potwierdzenia wpłaty poprzez poniższy formularz.
FORMULARZ REJESTRACYJNY
Uczestnik szkolenia, który nie stawi się na szkoleniu bez wcześniejszego poinformowania organizatora, nie będzie uprawniony do zwrotu poniesionych kosztów szkolenia. Nieobecność na szkoleniu jest wyłączną odpowiedzialnością uczestnika, a wszelkie koszty związane z nieobecnością nie podlegają zwrotowi lub rekompensacie. Organizator zastrzega sobie prawo do rozstrzygania kwestii związanych z nieobecnością uczestnika na szkoleniu na podstawie powyższej zasady.
Wydarzenia dla grudzień
1
Wydarzenia dla grudzień
2
Wydarzenia dla grudzień
3
Wydarzenia dla grudzień
4
Wydarzenia dla grudzień
5
Wydarzenia dla grudzień
6
Wydarzenia dla grudzień
8









Obozy naukowe dla młodzieży polskiego pochodzenia – nowy projekt!


„Cyfrowy autyzm” u dzieci
Wydarzenia dla grudzień
9









Obozy naukowe dla młodzieży polskiego pochodzenia – nowy projekt!


Nieporozumienia pod kontrolą – jak mówić i być słyszanym
Wydarzenia dla grudzień
10









Obozy naukowe dla młodzieży polskiego pochodzenia – nowy projekt!


Jak rozpoznać pierwsze objawy autyzmu u dzieci?
Wydarzenia dla grudzień
11









Obozy naukowe dla młodzieży polskiego pochodzenia – nowy projekt!


Metoda Dobrego Startu w praktyce edukacyjno – terapeutycznej
Wydarzenia dla grudzień
14









Obozy naukowe dla młodzieży polskiego pochodzenia – nowy projekt!


Nauczanie języka polskiego jako obcego w pigułce – warsztaty
Wydarzenia dla grudzień
15
Wydarzenia dla grudzień
17


Efektywne nauczanie: łączenie programu z indywidualnym podejściem
Wydarzenia dla grudzień
19
Wydarzenia dla grudzień
20
Wydarzenia dla grudzień
21
Wydarzenia dla grudzień
22
Wydarzenia dla grudzień
23
Wydarzenia dla grudzień
24
Wydarzenia dla grudzień
25
Wydarzenia dla grudzień
26
Wydarzenia dla grudzień
27
Wydarzenia dla grudzień
28
Wydarzenia dla grudzień
29
Wydarzenia dla grudzień
30
Wydarzenia dla grudzień
31
- Metoda Dobrego Startu w praktyce edukacyjno – terapeutycznej
- Jak rozpoznać pierwsze objawy autyzmu u dzieci?
- Trudności w nauce czytania u dzieci – diagnoza, przyczyny i praktyczne strategie wsparcia
- Efektywne nauczanie: łączenie programu przedmiotowego z indywidualnym podejściem do ucznia
- Kultura żywego słowa
- Nieporozumienia pod kontrolą – jak mówić i być słyszanym
- „Cyfrowy autyzm” u dzieci
- Nauczanie języka polskiego jako obcego w pigułce – warsztaty
- Sztuka storytellingu
- Neurobiologia koncentracji – jak mózg uczy się uwagi i współpracy












